Ivan Babilonský alias Ivin, gitarista OBLITERATE, V13AULT, kedysi NOSTRUM a ZOMBIEMOLES, si tak podomácky „chová“ aj ponad tradičné žánre tvrdej rockovej hudby poletujúci živel TIME SPROUT ORCHESTRA. Stará sa tu o gitary, basgitaru a sample a za bicími má spoluhráča z „Obli“ Matúša Špaka, ktorý hrá/hral takisto v ALMA PERSONA, STABBED, ORTOMEN či TEUFELSMAUER. TSO je inštrumentálny projekt, na jeho aktuálnej EP sa však našiel priestor aj pre vokálne party v titulke a tie Ivin zveril svojim dcéram Ele a Eme. Ak vám názvy skladieb „We Are From Exit“, „Hold Mushroom“, „She Has Lied About One Hundred And Six“ a „For Me Behind Me“ pripadajú ako zo sorty „She Was Pissing, Ganja Pissing“ či „Christopher Bastard From Halfspoons And Withousatellites“, máte to správne.
Hneď prvý doslovný preklad si dokonale sadne s úvodom skladby. Ten možno vnímať ako zrážku a následnú symbiózu modernej urbánnej a tradičnej rurálnej civilizácie tak, ako spolu na obale koexistujú východoslovenské ornamenty a piktogramy so šípkami. Páči sa mi, keď sa tvorcovia pohrajú s myšlienkou na viacerých úrovniach. V tom, že sme na Východe, každého utvrdí nasamplované hlásenie z košickej železničnej stanice. Odhliadnuc od tohto „regionálneho folklóru“ ide po hudobnej stránke o štyri kompozície, ktoré si môže fanúšik menej tradičnej tvrdej hudby pustiť hocikde na svete. Čo do atmosféry nejde o nejaké folklorizujúce a iné „domácky zemité“ nálady, TIME SPROUT ORCHESTRA znejú skôr veľmi súčasne, moderne, miestami až futuristicky, na pár miestach aj strojovo, odľudštene, ako keby sci-fi. Hudobne skôr tvrdšia záležitosť so soundtrackovými pasážami, drvenie ako od OBLITERATE spolupracuje s experimentálnejším post(apo) metalom V13AULT a uvoľnenejšie, vzdušné, hravé momenty odkazujú na prog a fusion metal od NOSTRUM až ktovie kam za oceán. Vzhľadom na to, že tvorcom to ako hudobníkom hrá a ako skladateľom myslí, je „We Are From Exit“ o dosť viac než len vtipnou miniatúrou pre zasvätených. Hudobne zaujímavé, aranžérsky vycibrené príjemné a hodnotné spestrenie v dobe prevládajúcich rutinérskych nahrávok.